Sbírka Srdce dětem pomohla za osm let bezmála třem tisícům nemocných dětí. Vybralo se 131 milionů, Novinky.cz

05.10.2019
Partnerské spojení charitativní organizace Život dětem a společnosti Lidl trvá už 8 let. Za tu dobu se skrze dobročinnou sbírku Srdce dětem podařilo vybrat celkem 131,5 milionu korun a pomoci tisícům vážně nemocných dětí po celé České republice. Letošní devátý ročník se naplno rozběhne od 4. do 18. listopadu a bude se snažit překročit loňský rekord.

Sbírka Srdce dětem se každoročně koná na konci roku, kdy lidé mohou v průběhu dvou týdnů ve všech prodejnách Lidl nakupovat speciální dobročinné samolepky a podpořit rodiny s nemocnými a handicapovanými dětmi.

„V loňském ročníku jsme přímo od zákazníků vybrali 28,5 milionu korun, ty pak Lidl dorovnal na rovných 30. Celková částka tak o 5 milionů překonala výtěžek z roku 2017 a stala se naším novým rekordem. Uvidíme, kam se dostaneme letos, ale bylo by krásné, kdyby se částka alespoň blížila k té loňské,“ uvedla ředitelka neziskové organizace Život dětem Maria Křepelková a ujistila, že všechny vybrané peníze následně putují do míst, kde jsou skutečně potřeba.

„Děti, které podporujeme, trpí vážnými a v mnoha případech i velmi vzácnými chorobami, které ovlivňují životy celé rodiny. Nejsou to pro ně rozhodně lehké situace, jak po finanční, tak i osobní stránce, proto se jim snažíme alespoň v léčbě co nejvíce pomáhat,“ dodala Maria Křepelková.

Za celou dobu existence sbírka zlepšila život 2 756 dětem. Zpravidla se jedná o zdravotní onemocnění, která vyžadují celodenní péči jednoho z rodičů, takže tyto rodiny často žijí pouze z jednoho platu. Kromě běžných výdajů pak na jejich bedra spadá i úhrada léčby a speciálního vybavení, jež zdravotní pojišťovny buď proplácí částečně, nebo vůbec. Právě tímto směrem se sbírka Srdce dětem ubírá – z výtěžku se nakupují nejrůznější zdravotní a kompenzační pomůcky, neurorehabilitační programy či ozdravné pobyty.

Obecně prospěšná společnost Život dětem má podobných sbírek a dobročinných projektů více, ale ta se společností Lidl je největší a opravdu víc než obdivuhodná. Bez partnerských společností by byla její činnost velmi ztížena.

„Firem jako je Lidl si velmi vážíme, protože s námi spolupracují dlouhodobě a dávají nám šanci využít veškerý potenciál a snahu pomoci. Důležitá je vzájemná důvěra a podobně nastavené hodnoty – chtít pomáhat a dělat lidem radost, což Lidlu opravdu nechybí. Důkazem je nejenom sbírka Srdce dětem, ale i další projekty typu Rákosníčkovo hřiště. Už osm let staví po celé zemi hravá dětská zákoutí a bezpochyby tím kouzlí úsměv na tváři mnoha dětí i jejich rodičů,“ doplnila Maria Křepelková.

Projekt výstavby Rákosníčkových hřišť běží od roku 2012 a 4. října se slavnostně otevře jubilejní 100. a zároveň i poslední prostor – a to v Praze 11 v ulici Chalupkova. Zahájení provozu hřiště bude spojeno s dětským dnem a programem pro děti i dospělé a přijdou ho podpořit známé české osobnosti jako Míša Maurerová, Míša Tomešová, Petra Faltýnová, Štěpánka Duchková nebo Michal z Kouzelné školky. Celá akce startuje ve 12 hodin a bude pro všechny zdarma.

Po celém Česku stojí 100 dětských hřišť v celkové hodnotě 150 milionu. Jednotlivé lokality nebyly vybrány náhodně, nýbrž na základě soutěžení obyvatel měst a městských částí, kde se nachází prodejny Lidl.

https://www.novinky.cz/vase-zpravy/clanek/sbirka-srdce-detem-pomohla-za-osm-let-bezmala-trem-tisicum-nemocnych-deti-vybralo-se-131-milionu-40298806

Sbírka Srdce dětem pomohla za osm let bezmála třem tisícům nemocných dětí. Vybralo se 131 milionů, Novinky.cz
Zpět